[publicly readable message] בניית גן משחקים בעיסאויה

"Júda Ronén [publicly readable message]" publicly.readable at digitalwords.net
Fri Dec 3 18:39:30 PST 2010

היי סהר,
מה שלומך?

הייתי היום (למעשה, אתמול) בעיסאויה בפעם הראשונה. כל־כך קרוב לבית. לא
הלכתי לשם בעבר מסיבה מאוד פשוטה: חשש לאלימות כלפי על רקע גזעני/לאומני,
חשש לא בלתי מבוסס.

בהפגנה עלה לי, בשיחה עם אלה, רעיון פשוט ואלגנטי, בהתבסס על דברים דומים
שקראתי עליהם נעשים: אין גן משחקים בעיסאויה? נבנה, ביחד! בשביל זה אני
כותב לך ופונה אל סולידריות שיח' ג'ראח: לכם יש את הקשרים, האנשים, היכולת
והכלים לגרום לזה לקרות.
כתבתי רציונל ונקודות לביצוע; אני מקווה שזה יהיה לעזר (את מוזמנת לפרוורד
/ לעשות קופי-פייסט).

אם בכלל צריך לתת אפולוגטיקה למה זה חשוב ומשמעותי:
* קודם כל ולפני הכל, לפני מילים גדולות ומשמעות פוליטית וכו': בשביל ההנאה
של הילדים. כל ילד זכאי לסביבה נעימה ובטוחה לשחק בה, להיות ילד.
* זאת לא רק פעולה ישירה, אלא כזאת שהיא בלתי־אלימה. זאת לא רק פעולה ישירה
בלתי־אלימה, אלא כזאת שהיא קונסטרוקטיבית. זאת לא רק פעולה ישירה
בלתי־אלימה וקונסטרוקטיבית, אלא כזאת ששוברת גבולות בין אנשים שבאופן רגיל
'אסור' להם לשתף פעולה והיות ביחד. זאת לא רק פעולה ישירה [...], אלא כזאת
שבפרט שיתוף־הפעולה בה יהיה בין השאר בין אנשים שגרים קרוב פיסית: יש משהו
מאוד נכון, בעיני, בלעשות שינוי וצדק לא רק רחוק אלא גם קרוב, בלי 'ליצא
סולידריות באוטובוסים'. כדאי לדעתי לפרסם את הבניה באופן מיוחד בגבעה
הצרפתית ובהר הצופים.
* חלק מרכזי הרי מהאלימות של השבאב נובע מהזנחה ומילדות רווית קשיים
וחוויות א־ילדיות. זאת, כמובן, לא הצדקה (אין הצדקה לאלימות), אבל חשוב
להבין מה הגורמים. גן משחקים זה דבר קטן שיכול להיות מאוד משמעותי לילדים,
במיוחד הקטנים יותר; בפרט גן משחקים קרוב יחסית לבית, שאפשר ללכת אליו לבד.
יאנוש קורצ'אק דיבר הרי על המשמעות של הילדים והחינוך בשינוי העולם למקום
טוב יותר.
* אני לא יודע כלום על המפה הפוליטית של עיסאויה, אבל שיתופי־פעולה
קונסטרוקטיביים יכולים להועיל מאוד לתמיכה בכיוונים יותר ליברליים,
הומניסטיים ואנטי־בדלניים. היו התנגדויות להפגנה אתמול? עד כמה הצועדים
מייצגים את כלל תושבי עיסאויה?
* זאת סיטואציה של רווח-רווח: אם העיריה/משטרה לא יהרסו את הגן: יופי, יהיה
לילדים גן; אם הם כן יהרסו, זה אחלה כותרות (מה כבר יכול להיות יותר תמים
מגן משחקים?), ויכול להקפיץ את התודעה הציבורית לגבי ההזנחה והאי־שוויון
בעיסאויה ובמקומות נוספים, באופן ברור מאוד (לא רק שהמדינה לא בונה, היא
הורסת, ולא רק שהיא הורסת, אלא שהיא הורסת את הדבר הכי תמים שיכול להיות).
הם יהרסו ואנחנו נבנה, שוב ושוב ושוב.
* אם זה ילך טוב, אפשר להציע את הרעיון בעוד מקומות שסובלים מהזנחה של
העיריה/מדינה. אם זה יתפוס תאוצה, אני חושב שלא תהיה בעיה להשיג מימון
למתקנים (זאת מטרה שנשמעת סקסית, משהו שתורמים יתרמו לו בקלות, יחסית).
"שלב ב'": ספריות לילדים (זה כבר דורש לוגיסטיקה מסדר־גודל אחר לגמרי);
סעגלאאו"ש <http://www.lownp.com/portal/>.
* אוונגליזם של אנרכיזם: אנשים שחווים את נחת־זרועה של המדינה באופן הכי
קשה ומכוער הם אנשים שרעיונות אנרכיסטיים — בוודאי כשהם מגובים במעשים
אנרכיסטיים, כמו זה שאני מציע, שלא מחכה לשום גוף של סמכות בשביל לעשות
דברים — יכולים לדבר אליהם. לראות בעיניים אנרכיזם קורה זה הרבה יותר
משמעותי מלקרוא או לשמוע. כמובן שקריטי שהכל יתבצע באופן לא היררכי, עד כמה
שניתן.

דברים שאני יכול לעשות:
* עדי, אילאיל, (ראם...), ואני: לעזור בבניה, כמובן.
* להשתתף בניסוח/עיצוב הודעות. המקומות שנראה לי שכדאי להודיע בהם:
   ** עיסויה (איך פרסמתם בכפר את ההפגנה?)
   ** האתר/רשימת־תפוצה/טוויטר/פייסבוק של סולידריות ש"ג'
   ** הגבעה הצרפתית. כדאי לשקול עם איזה גורמים כדאי לשתף פעולה. המִנהלת
זה איכסה. כשסיפרתי לעדי על הרעיון, היא הפנתה אותי לפוסט הזה
<http://haim999.wordpress.com/2010/11/15/%d7%90%d7%95%d7%91%d7%9e%d7%94-%d7%91%d7%95%d7%90-%d7%9c%d7%a2%d7%99%d7%a1%d7%90%d7%95%d7%95%d7%99%d7%94/>;
נראה לי שכדאי ליצור קשר עם הכותב, חיים שיבי, ואולי גם עם קהילת 'רמות
ציון' שמוזכרת שם (לי אישית יש אלרגיה לדת, אבל זה לא אומר שזה לא דבר חכם
לפנות אליהם).
   ** קמפוס הר הצופים. בפרט, כדאי מאוד מאוד שקמפוס לכולנו ישתתפו.
   ** אקטלפט/הומניסטי/ראדיקלנדר.
   ** גופים רלוונטיים (את מכירה הרבה יותר טוב ומקרוב מאשר אני)
* לחלק/לתלות מודעות בגבעה הצרפתית. אנחנו רוצים, אני מניח, לתלות מודעות
בלוחות מודעות (גדולות כאלה, כמו אלה של שיח' ג'ראח שהיו במרכז העיר
(ובמקומות אחרים?)). אנחנו רוצים גם לחלק בתיבות דואר באופן המוני? (לדעתי
כן, בניסוח שפונה אישית ומדבר ישירות אל האנשים, שגרים כל־כך קרוב אבל
נמצאים בעבר השני של ההפרדה). לי אין בעיה להתרוצץ ולחלק בתיבות דואר.
* להשתתף כלכלית בקניה של המתקנים (כמה מאות שקלים, לפי הצורך).
* לתת דעה, לא יותר, לגבי המתקנים והתכנון של הגן. גם לולי תוכל לעזור בזה...

דברים שאני לא הולך/יכול לעשות (אבל צריך שמישהו (קרי: אתם...) יעשה):
* לנהל משהו או לקחת אחריות. כרגע, במצב הנוכחי שלי בחיים, אני לא יכול
להוסיף את זה.
* לדבר עם אנשים רלוונטיים ולהזיז דברים.
* לכתוב מודעות בערבית. לתלות/לחלק בעיסאויה (צריך מישהו שמכיר טוב את הכפר
ואיפה כדאי לתלות/לחלק).
* לברר לגבי קניה של מתקנים ולתכנן את הגן. כדאי לבדוק אם יש אפשרות להשיג
מתקנים במחיר זול/חינם, ובפרט להזמין אנשים (ברשימת־התפוצה של סש"ג',
לדוגמה) לבנות מתקנים (בטוחים, כמובן). מתקנים שאנשים בנו נראים לי הרבה
יותר מגניבים ממתקנים שקונים.
* להחליט על זמן לבניה.
* להביא את המתקנים (צריך כלי־רכב מתאים).
* להשיג כסף להכל (קניה של מתקנים, הובלה, (השכרת) כלי עבודה וחומרים לבניה).
* כל דבר אחר שצריך (זאת, הרי, רק רשימה חלקית).

יום נהדר,
יודה

--
*_שימי לב_!* המייל הזה והתגובה אליו גלויים לכולם
<http://digitalwords.net/?page_id=430> (כאן
<http://lists.digitalwords.net/pipermail/publicly.readable-digitalwords.net/>)!
אם את רוצה להגיב באופן חסוי או לשלוח דואל חדש חסוי, הכתובת למשלוח היא
‘foo @t digitalwords d.t net’. למה אני עושה את זה?
<http://digitalwords.net/?page_id=430>.
לחיצה על 'reply' פירושה הסכמה שהתגובה תהיה גלויה לכל אדם לקרוא אותה.
*_Attention_!* This email is publicly readable (see archive
<http://lists.digitalwords.net/pipermail/publicly.readable-digitalwords.net/>),
and so will be your reply. If you want your reply to be private, send it
to ‘foo @t digitalwords d.t net’. Do so for new private messages as well.
For more information about why I let everyone read my email
<http://www.thinkgeek.com/tshirts-apparel/unisex/frustrations/31fb/>,
read this <http://digitalwords.net/?page_id=430> (in Hebrew).
By just clicking on ‘reply’ you accept your reply will be readable by
anyone.