[publicly readable message] [Just Jerusalem] Friday @ 16:00 - Vigil at Sheikh Jarrah

"Júda Ronén [publicly readable message]" publicly.readable at digitalwords.net
Tue Jun 22 04:01:11 PDT 2010

שלום,

כתבתם "*בבחירת הלבוש אנא קחו בחשבון הבדלים תרבותיים*". זה שם יפה לשני
עניינים מכוערים שנקשרים כאן ביחד:
* סקסיזם, שוביניזם ופוריטניות.
* יוהרה פטרונית וגזענית כלפי אנשים ממוצא פלסטיני. במה זה שונה מ־'אנא אל
תעברי בשכונתינו בלבוש לא צנוע
<http://www.ofek-olami.co.il/files//modest_big26022009318%283%29.jpg>'
של היהודים החרדיים? על הדיכוי המגדרי, על החבאת הנשים והדרדתן מהמרחב
הציבורי ועל האירוטיזציה של הגוף הנשי באשר הוא קיים (כמו בעניין
קווי־האוטובוס עם הסגרגציה המגדרית, לדוגמה) שאצל החרדים אני משוכנע שיש
לכם ביקורת חריפה, ושאוצר המילים כולל מילים כמו 'חשוכים' ו־'שוביניסטים'.
כשזה מגיע לחשוכים ולשוביניסטים פלסטינים, פתאום הכל נעשה לגיטימי ועניין
של 'הבדלים תרבותיים' (אח! כמה תקין פוליטית...). אין כאן אלא עשיית איפה
ואיפה לפי מוצא, ומדידה בסטנדרטים שונים; ואלה, הרי, מהיסודות של הגזענות.
'כל בני־האדם נולדו בני־חורין ושווים בערכם ובזכויותיהם. _כולם חוננו
בתבונה ובמצפון_' נכתב בהצהרת זכויות־האדם, ובצדק: להבדיל בסטנדרט הנדרש
מאנשים שונים לפי מוצא זו גזענות, ובפרט כאן היא נגועה גם בפטרונות
'קולוניאליסטית' מול 'הילידים', שלא מסוגלים הרי להיות נאורים 'כמונו'
(נוותר להם, למסכנים).

אני מקווה שתסירו את הניסוח המביש הזה בעתיד.
באשר לי, אני בהחלט מתכוון לבוא להפגנות בלבוש ג'נדרקווירי
<http://en.wikipedia.org/wiki/Genderqueer> שאינו לוקח בחשבון הבדלים
תרבותיים ומסרב להפנים דיכוי. אה, רגע, להטב"קופוביה
<http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_opposition> זה נכלל ב'הבדלים
תרבותיים'?

יום טוב ומואר,
יודה

--
שימי לב! המייל הזה והתגובה אליו גלויים לכולם
<http://digitalwords.net/?page_id=430> (כאן