[publicly readable message] Weekly demos

"Júda Ronén [publicly readable message]" publicly.readable at digitalwords.net
Wed Jul 7 18:56:00 PDT 2010

היי אילה,

קודם כל, תודה על התשובה המפורטת והמהירה (שעה ועשר דקות!...) :-)
זה משמח לקרוא שזה נעשה מתוך מחשבה. גם אם אני לא מסכים אם המחשבה הזאת
(ואני לא), זה תמיד עדיף על פעולה באופן שלא מודע לעצמו ולא מקיים שיח
ביקורתי על אופן הפעולה.

אני תופשת את הדברים אחרת ממך. לדעתי מי שמחבל ומנגח ופוגע בפעילות ובמאבק
זה לא אנשים שבאים בלבוש שלא מיישר קו עם דיכוי מגדרי או מי שמעז לשאת דגל
גאווה, אלא אנשים שוביניסטים ולהטב"קופובים שמרשים לעצמם לדכא ולהרחיק
אחרים שמשתתפים בפעילות, אם במילים לא נעימות ואיומים ואם באופנים אחרים;
התנהגויות שבמצב אחר (ובידי אנשים אחרים?) היו זוכות לכל גינוי. יש כאן
היפוך של מי שפוגע ומי שנפגע: מי שתוקפן ומדכא בסיטואציה הזאת הופך להיות
מי שמחבלים, מנגחים ופוגעים במאבק שלו (במה? בזה שלא לוקחים יותר ממאה שנות
פמיניזם אחורה? בזה שלא חוזרים להתחבא בארון?), כאשר הוא הוא עצמו זה שמדיר
אחרים מלשתף איתו פעולה.

לעניין הדגל: תארי לך שהיית מקבלת תגובות כאלה אם היית נושאת שלט נגד
האפרטהייד הישראלי במצעד הגאווה (ע"ע כביסה שחורה). מה ההבדל?

לפעול נגד דיכוי אחד כשמשתפים פעולה עם דיכוי אחר זה דבר שפוגע גם בהתנגדות
לזה הראשון וגם לזה האחרון, כך שאני לא יודעת עד כמה עניין האפקטיביות
שהזכרת תופס כאן. אלה לא דיכויים נפרדים
<http://groups.google.com/group/bi_il/browse_thread/thread/c60693cf926e7fe3/f87178d2df931d73?lnk=gst#f87178d2df931d73>
(וקישור
<http://radicallyblonde.wordpress.com/2010/07/03/%d7%9e%d7%9b%d7%aa%d7%91-%d7%9c%d7%a9%d7%95%d7%aa%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%95%d7%9c%d7%a9%d7%95%d7%aa%d7%a4%d7%95%d7%aa-%d7%a9%d7%9c%d7%99/>
לטקסט נוסף, משל ליהי, שגם הוא נכתב לא מזמן).

אם לצטט אותך, אנשים, גם אם הם אינם "טובים" ואינם קוויר-פרנדלי, אכן עדיין
ראויים לחיים ושלא ינשלו אותם, אבל אנשים שדוחים אנשים אחרים מלהשתתף במאבק
שלהם, למה שאלה האחרונים ירצו לשתף איתם פעולה? מי שלא רוצה, לא צריך.
לעניין שיח' ג'ראח ודגל הגאווה: אני לא יודעת מה בדיוק קרה שם, ומי אמר
אמירות להטב"קופוביות ועד כמה זה מייצג את שאר האנשים. אני גם בספק אם היתה
דרישה מצד מישהו בעניין הלבוש בשיח' ג'ראח.

אם אני מבינה נכון, פינקווש זה משהו אחר. זה לא שאני לא אומרת 'אויאויאוי,
"הם" להטב"קופובים שוביניסטים; מגיע "להם" שיסבלו דיכוי גזעני מצד המשטר
הישראלי בגלל זה'.

כל העניין הזה גורם לי לחשוב על אמה גולדמן, שאין שניה לה:
If I can't wear a miniskirt I don't want to be in your revolution
<http://sunsite3.berkeley.edu/Goldman/Features/dances_shulman.html>
ה־'פעילות' אינה מילה קדושה, בדיוק כמו ה־'Cause' אצל הבן־דוד של אלכסנדר
ברקמן.

אבל לדעתי המסקנה היא לא להמנע מלממש חופש (כלומר, לעניינים המדוברים:
להכנע לחוקי "צניעות" (במרכאות כפולות ומכופלות) למיניהם או להסתתר בארון)
או מלהאבק באופן משותף, אלא דווקא לנצל את ההזדמנות שיש במאבק משותף —
הזדמנות שהיא נדירה ומיוחדת בחברה שהפרדה גזענית מרכזית בה כל־כך — כדי
למגר סקסיזם ולהטב"קופוביה.

יום מעניין,
יודה

--
*_שימי לב_!* המייל הזה והתגובה אליו גלויים לכולם
<http://digitalwords.net/?page_id=430> (כאן
<http://lists.digitalwords.net/pipermail/publicly.readable-digitalwords.net/>)!
אם את רוצה להגיב באופן חסוי או לשלוח דואל חדש חסוי, הכתובת למשלוח היא
‘foo @t digitalwords d.t net’. למה אני עושה את זה?
<http://digitalwords.net/?page_id=430>.
לחיצה על 'reply' פירושה הסכמה שהתגובה תהיה גלויה לכל אדם לקרוא אותה.
*_Attention_!* This email is publicly readable (see archive
<http://lists.digitalwords.net/pipermail/publicly.readable-digitalwords.net/>),
and so will be your reply. If you want your reply to be private, send it
to ‘foo @t digitalwords d.t net’. Do so for new private messages as well.
For more information about why I let everyone read my email
<http://www.thinkgeek.com/tshirts-apparel/unisex/frustrations/31fb/>,
read this <http://digitalwords.net/?page_id=430> (in Hebrew).
By just clicking on ‘reply’ you accept your reply will be readable by
anyone.