[public] Seichgarachium liberandum est

Amiel Vardi amiel.vardi at gmail.com
Sat May 29 23:44:21 PDT 2010

טכנית זה תקני.
לעומת זאת הלטיניזציה של השם נראית לי די מלאכותית.
אילו היתה אוזן רומית שומעת את השם שיח ג'ראח, קרוב לוודאי שהיתה בוחרת באחת משתי דרכים:
או משמרת את הצורה כאינדקליבילית, כפי שהיא נהגה בשמות רבים מהשפות השמיות
או מחפשת את הצורה הקרובה ביותר בשפות המוכרות לה (לאטינית ויוונית) וכופה דקלינציה בהתאמה.
במקרה כזה אני משער שאותה אוזן היתה נוטה להניח שם בנקבה ולא בנאוטרום יחיד, והיה מתקבל משהו כגון:
Sheigara, -ae
Sheigaras, -achis